Γιάννης Πλακιωτάκης – Υπουργός Ναυτιλίας : ” Έχω μάθει να λέω τα πράγματα με το όνομά τους”.

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας απαντάει στα ερωτήματα του Porto News σχετικά με :

  • για την επένδυση της COSCO, είναι σωτήρια ή καταστροφική;
  • για την κανονικότητα στο μεγάλο λιμάνι
  • για τη γάγγραινα του λαϊκισμού  στη χώρα
  • τις πολιτικές θέσεις του Κώστα Καραμανλή , του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα
  • για τους πολίτες και τους φορείς που είναι στα κάγκελα αλλά και την επένδυση της επέκτασης στο σταθμό κρουαζιέρας
  • τα έργα στη Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, το ΣτΕ και το ναυπηγείο της COSCO
  • ξεκαθαρίζει ότι το λιμάνι δεν πουλήθηκε, αλλά νοικιάστηκε και ότι οι επενδύσεις θα παραμείνουν στο κράτος
  • δηλώνει με νόημα ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε όλους, αντιπερειφεριάρχες  δημάρχους και φορείς και τους περιμένει
  • καταγράφει ξεκάθαρα τη θέση του ότι δεν είναι δυνατό οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν επενδύσει 50 δις σε κατασκευές νέων πλοίων στην Κίνα και να μην υπάρχουν οι αντίστοιχες από πλευράς Κίνας στη χώρα μας
  • μιλάει για την win win ιστορία με την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.

 

Ολόκληρη η απάντηση του υπουργού:

“Σε αυτή τη χώρα το μεγαλύτερο πρόβλημα υπήρξε ο λαϊκισμός και ο λαϊκισμός έχει τεράστιες ευθύνες για την πορεία της οικονομίας αλλά και ιδιαιτέρως της κοινωνίας μας. Η Νέα Δημοκρατία όλα αυτά τα χρόνια έχει συγκεκριμένη θέση και στάση για όλες τις επενδύσεις και φυσικά και για την συγκεκριμένη επένδυση. Θυμίζω ότι το 2007 όταν ο Κώστας Καραμανλής προχώρησε στην αποκρατοικοποίηση του λιμανιού και με έχετε ακούσει να το τονίζω συνεχώς ότι είναι ενοίκιο και όχι πώληση, διότι και σε αυτό έχει γίνει σπέκουλα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν πουλήσαμε το λιμάνι το νοικιάσαμε, για συγκεκριμένο διάστημα, με συγκεκριμένο τίμημα, συγκεκριμένα έσοδα για το κράτος, με επενδύσεις και θέσεις απασχόλησης. Άρα επειδή πρέπει σε αυτή την χώρα κάποια στιγμή να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους δεν πουλήθηκε το λιμάνι νοικιάστηκε. Όταν με το καλό ολοκληρωθούν οι επενδύσεις και ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης για να επεκταθεί θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να πληρώσει. Όλες αυτές οι επενδύσεις που γίνονται αλλά και αυτές που θα γίνουν στο λιμάνι του Πειραιά είναι περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου. Ο επενδυτής κάνει χρήση των υποδομών και των συγκεκριμένων επενδύσεων, άρα μετά την παράταση το 2040 ο συγκεκριμένος επενδυτής θα πρέπει να πληρώσει . Αυτό είναι το ένα δεδομένο. Το δεύτερο δεδομένο ότι , όταν έλεγα το 2008 εμείς προχωρήσαμε στην αποκρατικοποίηση του λιμανιού, τότε το σύνολο της αντιπολίτευσης ήταν στα κάγκελα, μην το ξεχνάτε, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ. Βέβαια στην πορεία όλοι συνειδητοποίησαν τελικά, και αυτό είναι μια ωριμότητα του πολιτικού συστήματος, αλλά και επιστροφή στην κανονικότητα, ότι τελικά πρέπει να προχωρήσει η συγκεκριμένη επένδυση όπως εσείς αναφερθήκατε στους 280 της βουλής. Άρα η ερώτηση απευθύνετε σε άλλους. Θέλουν την συγκεκριμένη επένδυση;

Γιατί προσέξτε τι γινόταν επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ, υπέγραφαν τη σύμβαση την μία μέρα και το ίδιο βράδυ ήταν στα κάγκελα και εναντίον της επένδυσης. Άρα εδώ υπάρχει μία ασάφεια. Ή είμαστε ή δεν είμαστε υπέρ της επένδυσης. Βεβαίως, όλοι συμφωνούμε ότι η επένδυση πρέπει να προχωρήσει με βάση όλες τις νόμιμες διαδικασίες, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις. Επομένως, εάν η συγκεκριμένη επένδυση της επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας έχει εξασφαλίσει, που με βάσει τα γραφόμενα και τα λεγόμενα τις έχει εξασφαλίσει, θα πρέπει να προχωρήσει.

Μπορώ να καταλάβω το πολιτικό ζήτημα διότι αυτή τη στιγμή, κακά τα ψέμματα, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε πολιτικό αδιέξοδο. Ψάχνει, λοιπόν, θέματα για να κάνει αισθητή την παρουσία του, όμως το μόνο που καταφέρνει ουσιαστικά είναι να δημιουργεί προσχώματα και προβλήματα, την ώρα που υπάρχει και καλύπτεται όλο το φάσμα των νόμιμων ενεργειών και πρωτοβουλιών.

Έχω τονίσει, επανειλημμένως, τα έλεγα και πριν ως τομεάρχης ναυτιλίας τα λέω και ως υπουργός σήμερα, ότι η συγκεκριμένη επένδυση δεν είναι μία συνηθισμένη, είναι μία στρατηγική επένδυση. Εδώ μιλάμε για Ελλάδα και Κίνα, άρα ωφελούμενοι πρέπει να είναι και οι δύο. Στην Κίνα, ξέρετε τι δήλωσα; Ότι δεν μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια πάνω από 50 δις ευρώ σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων και να μην υπάρχουν αντίστοιχες επενδύσεις από πλευράς Κίνας.

Και για να είμαστε ξεκάθαροι, προφανώς και θα πρέπει να ενισχυθεί και η τοπική κοινωνία, γι’ αυτό με έχετε ακούσει πολλές φορές να μιλάω για “win – win” ιστορία. Άρα αυτοί που αντιδρούν, καταλαβαίνω ότι το κάνουν για πολιτικά ζητήματα, αλλά δεν καταλαβαίνω εφόσον υπάρχουν όλες αυτές οι ενδείξεις που μπορούν να αποδείξουν και αποτυπώσουν κάτι, γιατί πραγματικά το κάνουν.

Ξεκαθάρισα επίσης για το θέμα της ζώνης και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών ότι εντάσσονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις βάσει της σύμβασης παραχώρησης. Πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές ;; Προφανώς! Και να βοηθήσουμε ακόμα στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και την παραγωγικότητά τους. Εδώ, επαναλαμβάνω, για να γίνει σαφές ότι η έγκριση του masterplan στο λιμάνι του Πειραιά έγινε χωρίς την άδεια εγκατάστασης ναυπηγείου στην Ναυπηγοεπισκευή.”

PORTONEWS : “Δηλαδή δεν θα γίνει ναυπηγείο στη ζώνη. Ωστόσο αντιπεριφερειάρχης, δήμαρχοι και φορείς διαμαρτήρονται.”

ΥΠΟΥΡΓΟΣ : “Το Υπουργείο είναι ανοιχτό και για την Περιφέρεια και για τους Δημάρχους και για τους φορείς είτε με τηλεδιάσκεψη είτε με κατ’ ιδίαν συνάντηση και επαφή ώστε να συζητήσουμε, να εξηγήσουμε και να λύσουμε όλα τα ζητήματα.

Παρακολουθήστε ολόκληρο το απόσπασμα από την τηλεδιάσκεψη του Υπουργείου στο βίνετο που ακολουθεί :