Ν. Χαρδαλιάς: Το Λεκανοπέδιο σταθερός προορισμός διαμονής

Ο Περιφερειάρχης Αττικής μιλώντας στο συνέδριο Greece Talks ανέπτυξε τις θέσεις του για το πώς θα αναδειχθεί το Λεκανοπέδιο σε σταθερός προορισμός διαμονής ενώ έκανε ειδική μνεία στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Αέναον», τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ελλάδα.

Νίκος Χαρδαλιάς: «Ο τουρισμός δεν είναι μόνο εικόνα, είναι εισόδημα, δουλειές και ανάπτυξη για τις τοπικές κοινωνίες των 66 Δήμων μας».
Ο Περιφερειάρχης Αττικής μιλώντας στο συνέδριο Greece Talks ανέπτυξε τις θέσεις του για το πώς θα αναδειχθεί το Λεκανοπέδιο σε σταθερός προορισμός διαμονής ενώ έκανε ειδική μνεία στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Αέναον», τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ελλάδα.
Στην πρωτοπόρα στρατηγική που ακολουθεί η Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να αποτελέσει το Λεκανοπέδιο έναν σταθερό προορισμό διαμονής με όρους βιώσιμης ανάπτυξης για επισκέπτες απ’ όλες τις γωνιές του πλανήτη, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Παράλληλα μίλησε για τα πολλαπλά ευεργετήματα που θα προκύψουν από τη δημιουργία του νέου Μητροπολιτικού Πάρκου «Αέναον» στον Φαληρικό όρμο, το οποίο θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ελλάδα.
Ο Περιφερειάρχης ανέπτυξε τις θέσεις του στο συνέδριο Greece Talks που αφορούσε τον ελληνικό τουρισμό και διοργανώθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας από την ταξιδιωτική ιστοσελίδα του Πρώτου ΘΕΜΑτος travel.gr, υπό τον τίτλο «The Intelligence Age: Travel, Culture & Connection».
«Η Αττική μας δεν θέλουμε να είναι η αρχή, αλλά ο τελικός προορισμός κάθε επισκέπτη»
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά μετέχοντας στη θεματική ενότητα «Shaping places for the next generations»: «Η πρώτη σύσκεψη που πραγματοποίησα ως νεοεκλεγμένος Περιφερειάρχης το 2024 αφορούσε τον τουρισμό. Μέχρι εκείνη τη στιγμή η προώθησή του εξαντλούνταν σε φωτογραφίες, επικοινωνιακές τακτικές και παρουσία σε κάποιες εκθέσεις. Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να δώσω εντολή να τρέξει μια σειρά από έρευνες σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, της Αμερικής και της Αυστραλίας αναφορικά με το brand name του Λεκανοπεδίου, το Attica.
Τα αποτελέσματα που λάβαμε ήταν απογοητευτικά καθώς ο κόσμος εκτός Ελλάδος δεν το συνέδεε με την Αττική μας. Έτσι, προχωρήσαμε στο απόλυτο rebranding, δημιουργώντας την «The Greater Athens Region». Έτσι απευθυνόμαστε πλέον στο διεθνές κοινό και ήδη διαπιστώνουμε με ικανοποίηση την αποδοχή του όρου. Θέλω να τονίσω πως Αττική δεν είναι μόνο το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, είναι ένας ολόκληρος μητροπολιτικός προορισμός με νησιά, παράκτιο μέτωπο, βουνά, αγροτικά τοπία και αρχαιολογικά σημεία ενδιαφέροντος πολύ πέρα από την Ακρόπολη.
Στόχος μας λοιπόν είναι να ενοποιήσουμε την εμπειρία του ταξιδιώτη, από μια απλή βόλτα στο κέντρο, σε μια σειρά από πολιτιστικές και γευστικές διαδρομές, δίνοντάς του τη δυνατότητα παραλιακών διαφυγών μόλις 20 λεπτών μακριά από την πλατεία Συντάγματος.
Με αυτό τον τρόπο επιδιώκουμε την αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στους 66 Δήμους μας, την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας. Δίνουμε μια σειρά από λόγους τους τουρίστες προκειμένου να παραμείνουν στην Αττική για τουλάχιστον μια επιπλέον ημέρα».
Στο πλαίσιο αυτό, χαράσσονται νέες οινικές διαδρομές στους αμπελώνες, αναγεννιέται το παράκτιο μέτωπο με υποδομές πολιτισμού και αναψυχής, δημιουργούνται μουσεία και χώροι σύγχρονης τέχνης και κατασκευάζονται πάρκα για εμπειρίες ευεξίας, άθλησης και οικοτουρισμού. Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη: «Η στρατηγική μας δεν είναι να φέρουμε απλώς περισσότερους τουρίστες, αλλά να ελκύσουμε τουρισμό με ποιότητα και ισορροπία. Προωθούμε προορισμούς εκτός υψηλής περιόδου, ενισχύουμε τις υποδομές, αναδεικνύουμε χώρους πρασίνου και προωθούμε τη φυσική εμπειρία.
Ενδεικτικά σας αναφέρω πως εκχωρήσαμε 40 εκατομμύρια ευρώ στο Υπουργείο Πολιτισμού για την υλοποίηση 21 πολιτιστικών έργων που εντάσσονται στη συνολική στρατηγική μας στο καλεντάρι που αφορά πολιτισμό, αθλητισμό, ψυχαγωγία, πάρκα αναψυχής και φυσικές διαδρομές.
Μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εμπειρίας και το αποτύπωμα που αυτή αφήνει στον τόπο μας. Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια που προχώρησε στη δημιουργία ενός επαγγελματικού μόνιμου φορέα (DMMO) για τον σχεδιασμό και την προβολή της τουριστικής ταυτότητας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πλήρης συντονισμός και στρατηγικό marketing με στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές και μετρήσιμα αποτελέσματα. Συνεργαζόμαστε με Δήμους, τουριστικούς και πολιτιστικούς φορείς και σημαντικούς «παίκτες» της διεθνούς σκηνής. Λειτουργούμε ως κόμβος συνεργασίας».
Αναφερθείς στον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό επεσήμανε πως αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια χάρις στη δημιουργία του νέου Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου διεθνούς ακτινοβολίας, στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις του πρώην γηπέδου Taekwondo, στο Φάληρο.
«Βάζουμε την Αττική στο κέντρο του διεθνούς συνεδρίου & του event industry.
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει επισκέπτες υψηλής δαπάνης, 365 ημέρες τον χρόνο, δίνοντας άμεση ώθηση σε ξενοδοχεία, εστίαση, πολιτισμό, μεταφορές και υπηρεσίες. Ανταποκρινόμαστε θετικά σε ένα πάγιο αίτημα της τουριστικής και επαγγελματικής αγοράς προκειμένου η Αττική να διαθέτει ένα σύγχρονο, ευέλικτο, λειτουργικό συνεδριακό κέντρο που θα της δίνει πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Συζητιόταν για χρόνια, το ζητούσε η αγορά κι εμείς το κάνουμε πράξη» όπως είπε.
«Αέναον»: «Δημιουργούμε ένα Πάρκο ανοικτό προς όλους, που θα μείνει ζωντανό και βιώσιμο για τις επόμενες γενιές»
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Περιφερειάρχης Αττικής στη δημιουργία του νέου Μητροπολιτικού Πάρκου «Αέναον», που έρχεται να επανενώσει μετά από δεκαετίες τον αστικό ιστό με τη θάλασσα.