Ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε τον Πειραιά για να ενημερωθεί για την ανέγερση του Δικαστικού Μεγάρου και την εξέλιξη των εργασιών του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων.
Στον «μεγάλο περίπατο» του Πρωθυπουργού, που εξυπηρετεί μόνο την «εικόνα» και τις ανάγκες του επικοινωνιακού επιτελείου, εμείς που ζούμε καθημερινά σ’ αυτή την πόλη έχουμε μνήμη.
Ας φρεσκάρουμε την μνήμη της Κυβέρνησης (κι όσων απλά διάβαζαν)
Από την κινδυνολογία και τις καταγγελίες του 2017 στα πανηγύρια και στις επισκέψεις, αφού αυτό απαιτεί η «επικοινωνία» και η ανάγκη να δραπετεύσει η ΝΔ από τη ζοφερή πραγματικότητα.
Το ιστορικό του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων:
1. Το Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων ήταν σχέδιο ήδη από το 2010 του πρώην προέδρου του ΟΛΠ Γ.Ανωμερίτη και είχε εκπονηθεί η σχετική μελέτη, ως ένα δημόσιο μουσείο.
Το 2017 η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Μ. Βλαζάκη ζήτησε με επιστολή της από το Υπουργείο Ναυτιλίας να προχωρήσει η συμφωνία με την Cosco για την ίδρυση του Μουσείου. Η επιστολή διέρρευσε και αμέσως μετά άρχισε ένας απίστευτος πόλεμος από καταγγελίες ότι η επιμονή για την ίδρυση του Μουσείου που στήριξε και η τότε περιφερειακή αρχή ήταν τρικλοποδιά σε βάρος της επένδυσης της Cosco.
Υποστήριζαν ότι όσοι θέλουν το μουσείο το κάνουν είτε από ιδεοληψία είτε από άγνοια γιατί βάζουν σε κίνδυνο την μεγαλύτερη επένδυση της Cosco στην Ελλάδα..
Πως αλλάζουν οι καιροί… από τις καταγγελίες της κ. Κεφαλογιάννη στον Τύπο της εποχής, από τις δηλώσεις του Τσιόδρα (τότε ήταν «Ποτάμι», αργότερα σταδιοδρόμησε ως διευθυντής στο Γραφείο του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη), ως τις δηλώσεις της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Χ. Κεφαλίδου και δεκάδων ρεπορτάζ στις σημερινές δηλώσεις. Τί άλλαξε από τότε; Πόση υποκρισία μπορεί να παράγει η Κυβέρνηση των «αρίστων»;
2. Επίσκεψη στο υπό ανέγερση δικαστήριο.
Θυμίζουμε ότι με ομόφωνη απόφαση όλων των φορέων της πόλης είχε αποφασιστεί το Δικαστικό Μέγαρο να εγκατασταθεί στο Ράλλειο Κτίριο στην Πλατεία Κοραή, με δεύτερη εναλλακτική πρόταση στο κτίριο του Υπουργείου Οικονομικών στην Ακτή Κονδύλη (Παλιό Τελωνείο).
Η παραμονή του Δικαστικού Μεγάρου στο κέντρο της πόλης είχε έναν ξεκάθαρο στόχο: να αποτραπεί η «ερήμωση» του ιστορικού κέντρου της πόλης, διατηρώντας λειτουργίες της επιτελικής δημόσιας διοίκησης. Όμως η απόφαση των φορέων της πόλης κατέληξε στο καλάθι των αχρήστων. Για μία ακόμη φορά, αντί η πόλη να σχεδιάζει στη βάση του δικού της σχεδίου και οράματος στο τέλος συμβιβάζεται με τους επενδυτικούς σχεδιασμούς τρίτων. Έτσι το κτήριο των δικαστηρίων «μετακόμισε» σ’ ένα ιδιωτικό οικόπεδο με το κόστος να φτάνει στα 80 εκ. ευρώ ενώ στις 2 πρώτες εναλλακτικές, «Ράλλειος» και «Τελωνείο» έφτανε τα 30 και 50 εκ. ευρώ.
Για το δε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων το κόστος φτάνει στα 83 εκ. ευρώ και με μηδενική σχεδόν έκπτωση ανατέθηκε στον εθνικό εργολάβο….
Τα εκατομμύρια σφυρίζουν από εδώ και από εκεί, αλλά δεν υπάρχουν για να χρηματοδοτηθεί το πιο υπερώριμο έργο που είναι η υπογειοποίηση της γραμμής ΗΣΑΠ Φάληρο Πειραιά.