Παρέμβαση του δημάρχου Περάματος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Με μια σειρά από διατάξεις που κατατέθηκαν στην υπό κύρωση Σύμβαση για την ίδρυση των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά σε τροποποιήσεις.
Συγκεκριμένα, στη Σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση, προστέθηκε μία τροπολογία με τέσσερις νέες παραμέτρους:
- Εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας για την τελική κατάταξη των μαθητών στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία σε ποσοστό που θα κυμαίνεται κατ’ελάχιστο από 40% έως 60%. Η εντοπιότητα θα καθορίζεται με βάση τον τόπο διαμονής των μαθητών σε σχέση με την έδρα του Δημοσίου Ωνασείου Σχολείου, προκειμένου να ενισχυθούν οι περιοχές γύρω από τα ΔΗΜ.Ω.Σ..
- Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ.. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα δύο πρώτα χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.
- Οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δυο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Τους παρέχεται η δυνατότητα να παραμείνουν και μετά την πάροδο της διετίας, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων επιμόρφωσης. Επίσης, προβλέπεται μεταβατική περίοδος τετραετίας ώστε οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό να αποκτήσουν το αυξημένο προσόν πιστοποίησης επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών.
- Τέλος, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα οριστεί μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2025, η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων.
Αναλυτικά οι σχολικές μονάδες που θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία
- 52ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΚΟΛΩΝΟΣ)
- 52ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΚΥΨΕΛΗ)
- 15ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΚΥΨΕΛΗ)
- 15ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ (ΜΕΝΙΔΙ)
- 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ (ΜΕΝΙΔΙ)
- 7ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
- 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
- 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
- 5ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
- 5ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
- 12ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- 16ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- 6ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ
- 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ
- 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
- 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
- 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
- 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
- 6ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ
- 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
- 9ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
- 10ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
«Υπόμνημα δημάρχου Περάματος Γιάννη Λαγουδάκου, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας».Κυρίες και κύριοι βουλευτές,Όταν ο δήμαρχος που τώρα σας γράφει πριν λίγους μήνες στηλίτευε την ηγεσία του Υπ. Παιδείας για καθυστερήσεις, διεκδικώντας τα σχολικά γεύματα, σχεδόν ταυτιζόμενος με τις θέσεις του ΠΑΜΕ, πώς μπορεί τώρα να είναι αντίθετος στην είδηση να υποδεχτούμε την κοινωνική και οικονομική πρόκληση της ενσωμάτωσης 160 εκατομμυρίων στην ευάλωτη πόλη της ναυτοσύνης στο Πέραμα;Σας ομιλεί δήμαρχος που μόλις λίγα χρόνια πριν, πολέμησε με μανία τη δημιουργία του Πρότυπου ΕΠΑΛ Περάματος ως επικεφαλής της αντιπολίτευσης, από την αγωνία μου να μην χάσουν οι εκπαιδευτικοί τις οργανικές θέσεις και να μην μεταναστεύσουν οι μέχρι τότε μαθητές του παλιού τύπου ΕΠΑΛ. Υπήρξε έντονη ανησυχία από την μεριά μου μήπως από το νέο κύμα των εισερχόμενων «καλύτερων» μαθητών στερήσουν στους Περαματιώτες ενδιαφερόμενους τη δημόσια μάθηση. -
Τελικά παρά τις δικές μου ανησυχίες και τις εμμονές της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής Περάματος, ότι η ευκαιρία ενός πρώτυπου ΕΠΑΛ από την πρώην Υπουργό παιδείας κυρίας Κεραμέως θα προκαλέσει παρενέργειες για το Πέραμα -ενώ υποστήριζαν ότι θα βελτίωνε θεαματικά την ποιότητα μάθησης σε ένα ΕΠΑΛ (που μέχρι τότε εξασφάλιζε μόνο παράταση στρατιωτικής θητείας)- τελικά διαψευστήκαμε εμείς και επιβεβαιώθηκε εκ του αποτελέσματος η κυρία Κεραμέως και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε.Σήμερα λοιπόν τα αγκάθια που πρέπει να αντιμετωπίσουμε προκειμένου το τριαντάφυλλο που μας προσφέρει η κύρωση της σύμβασης να είναι χωρίς παρενέργειες είναι τα εξής:1) Η κατοχύρωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών που τόσα έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση των παιδιών στην πόλη μας.2) Η κατοχύρωση τάξεων ΖΕΠ στην πόλη μας (Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας). Η υποδοχή των προσφύγων στο Πέραμα έγινε με κυβερνητικές και όχι δημοτικές επιλογές . Η πόλη της ναυτοσύνης προσπαθεί (καθώς γνωρίζει τι σημαίνει προσφυγιά) να απορροφήσει και όχι να «απομονώσει» μαθητές που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας.3) Η μοριοδότηση της εντοπιότητας των υποψηφίων για την πρώτη τάξη μαθητών από το Πέραμα. Η γεωγραφική απομόνωση του δυτικότερου χερσαίου σημείου της Αθήνας που στερείται ακόμα και την ύπαρξη γραμμής μετρό, μετατρέπει σε ολόκληρο ταξίδι την καθημερινή μετάβαση μαθητών και εργαζομένων εκτός περάματος και αυτό πολλαπλασιάζεται κατά την επιστροφή τους στο μεσημέρι σε μεγαλύτερο μάλιστα βαθμό.Στην προσπάθεια λοιπόν των μαθητών από άλλες περιοχές να διαγωνιστούν για την εισαγωγή στην πρώτη τάξη, θα στερήσουν σε παιδιά της πόλης μας που το επιθυμούν, κατοίκων και δημοτών τη μάθηση στο Πέραμα. Τίθενται λοιπόν τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν και πρέπει με την κύρωση να λυθούν για να ανακουφίσουν τις ανησυχίες μας αλλά και τις αντιδράσεις της σχολικής κοινότητας:Α) Όσα παιδιά δεν πετύχουν ή δεν λάβουν μέρος στις εξετάσεις θα παραμείνουν στο Πέραμα;Θα απορροφήσουνε τα υπόλοιπα δύο μόνο γυμνάσια της πόλης μας, περιοχή Μπλαζάκη το δεύτερο και περιοχή Ν. Ικονίου το τρίτο και πώς θα μετακινούνται προς αυτά τα συγκροτήματα;Β) Το νυχτερινό γυμνάσιο και το νυχτερινό λύκειο το οποίο στεγάζεται σε αυτόνομες Αίθουσες, ανεξάρτητες και άλλες ώρες στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, θα παραμείνει στο χώρο; Διότι η αλματώδης βελτίωση της εκπαιδευτικής δράσης που θα εξασφαλίζουν τα Ωνάσεια σχολεία σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε να εξαφανίσουν την ύπαρξη και σημαντική δράση του νυχτερινού γυμνασίου και νυχτερινού λυκείου του συγκροτήματος που στεγάζει στην πόλη την ανάγκη εργαζόμενων μαθητών ή μαθητών χαμηλής βαθμολογίας και που σίγουρα μελλοντικά θα απορροφήσει αρκετούς ακόμη μαθητές από την παρενέργεια πιθανών αποκλεισμών.Εφόσον λυθούν τέτοια αυτονόητα διαφαινόμενα προβλήματα -πριν την έναρξη λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων- τότε τόσο ο Δήμαρχος Περάματος που σας ομιλεί και που είναι απόφοιτος συνδικαλιστής της Μ.Α.ΚΙ του δημόσιου γυμνασίου και λυκείου Περάματος το 1990 και μάλιστα αριστούχος χωρίς φροντιστήριο, όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο, θα μπορέσουμε τον αρχικό ενθουσιασμό μας στο άκουσμα της μαθησιακής αναβάθμισης να τον απαλλάξουμε από τους φόβους και τις ανησυχίες που μας προκαλούν οι φήμες και οι πληροφορίες που αποπροσανατολίζουν τον στόχο των μαθητών και των Δημοτικών Αρχών κάθε πόλης, που είναι η βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας.
Μετά την παρέμβασή του ο Γιάννης Λαγουδάκος, ενημερώνει ότι:
Έγινε δεκτή η διεκδίκησή μας.
1. Μοριοδότηση της εντοπιότητας σε ποσοστό 60%.
2. Παραμένουν ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί εφόσον το επιθυμούν στα υφιστάμενα σχολεία που γίνονται Ωνάσεια.
3. Ο κάθε διαγωνιζόμενος θα μπορεί να κάνει αίτηση μόνο για ένα πρότυπο σχολείο σε όλη την Ελλάδα.
4. Η είσοδος ενός μαθητή στο πρότυπο Ωνάσειο θα συμπαρασύρει και όλα τα υπόλοιπα αδέλφια να φοιτήσουν σε αυτό.


