Δερτούζος Μάνος Δημοτικός Σύμβουλος Σαλαμίνας: «Άλλοι κρατάνε Θερμοπύλες και άλλοι πουλάνε Θερμοπύλες»

Ο Μάνος Δερτούζος Δημοτικός Σύμβουλος Σαλαμίνας σε μία συνέντευξη «καταπέλτη», μίλησε για το πρόβλημα των δρομολογίων των ΚΤΕΛ Σαλαμίνας…

…αναφέροντας ότι το νησί από τις 7 το απόγευμα νεκρώνει. Σχετικά με το τεράστιο θέμα των ιχθυοκαλλιεργειών ο Μάνος Δερτούζος  τόνισε ότι  « η Σαλαμίνα δεν αντέχει άλλες επεκτάσεις…

Όχι η  Σαλαμίνα το ΙΧΘΥΟΤΡΟΦΕΙΟ της  Αττικής».

Ζητάει λύσεις στα θέματα που ταλανίζουν το νησί εδώ και τώρα!!

 

Ερ. Κύριε Μάνο Δερτούζο, έχετε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα στη Σαλαμίνα με τις περικοπές δρομολογίων στα ΚΤΕΛ. Πώς το βιώνετε;

Απ. Θέλω να σας πω ότι υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να βρει λύση. Κατανοώ τις οικονομικές δυσκολίες αλλά δεν κατανοώ καθόλου τις περικοπές δρομολογίων και μάλιστα χωρίς να ειδοποιούνται οι κάτοικοι. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα.

Το οικονομικό πρόβλημα του ΚΤΕΛ είναι κάτι που πρέπει να το κοιτάξουμε και πρέπει άμεσα να παρέμβει  η περιφέρεια,  γιατί  όπως αναφέρει  ο Καλλικράτης η Περιφέρεια  έχει  την εποπτεία της συγκοινωνίας.

Δε νοείται άνευ καμίας ειδοποιήσεως, ενώ έχουν γίνει περικοπές δρομολογίων να γίνονται εισέτι οι περισσότερες και να βλέπεις το βράδυ στις 7 η ώρα έξω από το ΚΤΕΛ γεροντάκια να θέλουν να πάνε στην περιοχή τους και να μην μπορούν γιατί ξαφνικά το ΚΤΕΛ αποφάσισε να κόψει τα τελευταία δρομολόγια.

Ερ. Επτά η ώρα και η Σαλαμίνα νεκρώνει;

Απ. Επτά παρά δέκα είναι το τελευταίο δρομολόγιο για το Αιάντειο και επτά και είκοσι το τελευταίο για τον Άγιο Νικόλαο.  Για Κακή Βίγλα έξι και είκοσι.  Πρέπει η κατάσταση να διορθωθεί. Επαναλαμβάνω  πως κατανοώ τα οποιαδήποτε οικονομικά προβλήματα αλλά δε μπορεί ο κόσμος σε αυτό το μεγάλο κοινωνικό θέμα να είναι μετέωρος και να μην έχει συγκοινωνία. Κι αυτό δημιουργεί κάτι άλλο. Τι δημιουργεί; Τη μη αξιοπιστία προς τη συγκοινωνία , διότι εφόσον τα δρομολόγια αλλάζουν συνέχεια  οι πολίτες βρίσκουν άλλους και  η κρίση στο ΚΤΕΛ γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.

 

Ερ. Πολλοί άνθρωποι αφήνουν το αυτοκίνητό τους γιατί δεν αντέχουν το κόστος να περνάνε τα αυτοκίνητά τους απέναντι. Εάν  όμως αφήνουν τα αυτοκίνητά τους για να πάρουν συγκοινωνία και αυτή δεν υπάρχει, τότε φαίνεται ότι  κάποιοι «έντεχνα» στέλνουν τον κόσμο κάπου αλλού.  Ενώ εκείνοι που πληρώνουν τα χρήματα για τη μεταφορά τους με φέρι…περίπου χρησιμοποιούν  όλο το μεροκάματό τους.  Είναι ντροπή.

Απ. Όντως  δε νοείται όλο αυτό….πρέπει να βρεθεί λύση. Είναι μία κοινωνική υπόθεση η συγκοινωνία.

Ερ. Είπατε  όμως ότι ο αντιπεριφερειάρχης έκανε μία παρέμβαση γι αυτό. Ποιο το αποτέλεσμα;

 

Απ. Έκανε  μία παρέμβαση, είχαν επανέλθει λίγο και πάλι τα δρομολόγια έχουν κάτσει ….Δε νοείται αυτό που επικρατεί στη Σαλαμίνα.  Πρέπει να διορθωθεί. Υπάρχει πρόβλημα και το πρόβλημα θέλει λύση. Επαναλαμβάνω ότι μπορεί να υπάρχει οικονομικό πρόβλημα, το οικονομικό πρόβλημα όμως αυτό πρέπει να το λύσει η πολιτεία με οποιονδήποτε τρόπο.  Δεν ξέρω ποια λύση πρέπει να βρεθεί και ποια παρέμβαση, δε μπορεί όμως π.χ. να γίνεται κάθε φορά περικοπή δρομολογίων και έξι και είκοσι να νεκρώνει η περιφέρεια. Μετά από αυτήν την ώρα αυτή δε μπορείς να πας πουθενά.

 

Ερ. Την Πέμπτη στο περιφερειακό συμβούλιο έχει θέμα μία γνωμοδότηση για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την λειτουργία  μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας , της εταιρείας «ιχθυοκαλλιέργεια Σαρωνικού ΑΒΕΕ»  ετήσιας δυναμικότητας 190 τόνων σε θαλάσσια έκταση 29 στρεμμάτων εξωτερικά του όρμου «Βαθύ» του δήμου Σαλαμίνας. Τι λέτε γι’ αυτό;

 

Απ. Δεν έχουμε ενημερωθεί καθόλου επισήμως. Αυτό το μάθαμε και από εσένα και από την περιφέρεια που μίλησα με τη Βούλα Σαπουντζή. Όντως υπάρχει θέμα. Λένε ότι θα μας στείλουν ακριβώς την εισήγηση που υπάρχει.  Έπρεπε όμως το οποιοδήποτε θέμα να έχει έρθει στο Δ.Σ., έπρεπε να έχει έρθει στο δήμο Σαλαμίνας,  να δώσουμε τη γνώμη μας για το θέμα αυτό. Είναι τεράστιο θέμα οι ιχθυοκαλλιέργειες. Η Σαλαμίνα δεν αντέχει άλλες επεκτάσεις. Όχι η  Σαλαμίνα το ΙΧΘΥΟΤΡΟΦΕΙΟ της  Αττικής.

Έπρεπε το θέμα να συζητηθεί και να υπάρχει γνώμη του Δήμου Σαλαμίνας.

Δυστυχώς δεν ξέρω τι έχει γίνει.  Άμεσα θα μάθουμε εάν έχει έρθει στο δήμο Σαλαμίνας και δε μας το έχουν πει. Ένα πρέπει να γίνει. Να ενημερωθεί ο κόσμος και το Δ.Σ. πρέπει να πάρει αποφάσεις.

 

Ερ.  Ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου τον κ. Σχοινά  ενημερώνει το εξής: «Εμείς κύριε Μαυρέα για κάθε του δήμου στέλνουμε στον κάθε δήμο να μας γνωρίσει τη δική του γνωμοδότηση». Άρα δε μπορεί να  μην έχει σταλεί στο δήμο Σαλαμίνας αυτό το θέμα.

 

Απ. Επαναλαμβάνω Τάκη πως το  θεωρώ αδιανόητο αυτό που έχει συμβεί να μη γνωρίζουμε τίποτα και να το μαθαίνουμε στο παρά πέντε, ότι ένα θέμα επεκτάσεως αλιείας ή δημιουργία μίας άλλης – από τη στιγμή που είμαστε «πνιγμένοι» στα ιχθυοτροφεία να έρχεται αυτή τη στιγμή χωρίς να ξέρουμε τίποτα στο Δ.Σ.

Είναι κάτι όμως που θα το μάθουμε και θα τοποθετηθούμε και θα είμαστε εκεί.

 

Ερ. Εδώ Μάνο Δερτούζο  βλέπω ότι έχει γίνει ένας κακός χαμός με μία τροποποίηση χρήσεων γης, ενός οικοδομικού τετραγώνου στο αρχαίο λιμάνι των Αμπελακίων και μάλλον πάνε για νέα επισκευαστική μονάδα. Τι γίνεται εκεί; Αντί να καλυτερεύει το θέμα των αρχαίων, χειροτερεύει;

 

Απ. Άλλοι κρατάνε Θερμοπύλες κι άλλοι πουλάνε Θερμοπύλες.  Λυπάμαι βαθύτατα για την απόφαση του Δ.Σ. η οποία ήταν της πλειοψηφίας για τη μετατροπή της συγκεκριμένης περιοχής , σε επισκευαστική ζώνη.

Θέλω να επαναλάβω ότι το Δ.Σ. πήρε μία ανιστόρητη απόφαση να μετατρέψει ένα αρχαιολογικό χώρο που είναι χαρακτηρισμένος σε «Βήτα Ζώνη»  σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Είναι ένα ιστορικό ατόπημα στο οποίο φυσικά ο κύριος Τζαβαρής αναφέρθηκε επίσημα αλλά συγχρόνως  καταδίκασε  η κυρία Κάτουλα η οποία είναι στην εφορεία Αρχαιοτήτων. Έστειλε έγγραφο στο δήμο Σαλαμίνας στο οποίο αναφέρει ότι αυτό που κάνατε δεν επιτρέπεται διότι έπρεπε να πάρετε την άδεια του υπουργείου πολιτισμού.  Ήδη δόθηκε ένα «χαστούκι» σε αυτό το ιστορικό ατόπημα. Θέλω να πω  ότι δεν είναι δυνατόν να προσπαθούμε με κάθε τρόπο να «ελευθερώσουμε» τις περιοχές αυτές από τις διάφορες αρμοδιότητες που έχουν υποστεί υποβάθμιση και να βγάλουμε τα καράβια από εκεί μετά από καταγγελίες και να έρχονται από την άλλη μεριά οι άλλοι και να μετατρέπουν τη συγκεκριμένη περιοχή από αρχαιολογικό χώρο σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Θα ακυρωθεί.

Όταν παίρνει θέση το υπουργείο Πολιτισμού το θέμα έχει τελειώσει.

Θεωρώ δεδομένη την ακύρωση.

Κάθε ενέργεια που γίνεται πάνω σε αρχαιολογικό χώρο, βάση του νόμου…υποχρεούται εκείνος που θα μετατρέψει  ή θα κάνει το οτιδήποτε να πάει και να πάρει άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού.

Άρα θεωρείται δεδομένο, αφού το υπουργείο Πολιτισμού έχει αρνητική άποψη, ότι και η αποκεντρωμένη δε θα μπορούσε να έχει διαφορετική.

 

Ευχαριστούμε Μάνο Δερτούζο και ευχόμαστε να πάνε όλα  όπως πρέπει για τη Σαλαμίνα και όχι μόνο.

 

 

 

 

 

 

 

Ολόκληρη η συνέντευξη στο βίντεο που ακολουθεί: