Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π. Βασίλη Κορκίδη στο Συνέδριο Logistics & Management για «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ»
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις έφεραν ένα νέο «οικονομικό πόλεμο» με απρόβλεπτες συνέπειες που θα επηρεάσουν όλα τα κράτη, δημιουργώντας νέες πληθωριστικές πιέσεις και ακρίβεια.
Η ελληνική οικονομία βρίσκεται ακόμα μία φορά αντιμέτωπη με μία αιφνιδιαστική κρίση, την οποία πρέπει να ξεπεράσει, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα της.
Η δυσκολία αυτή την φορά είναι πως πλήττεται η ναυτιλία.
Οι ανατιμήσεις στο κόστος διακίνησης των εμπορευμάτων, λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν τα τελικά κόστη. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον 4.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία δυστυχώς θα μεταπηδήσουν στον καταναλωτή.
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς διαβλέποντας τους κινδύνους πρωτίστως για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, την εσωτερική αγορά και γενικότερα για την οικονομία της χώρας, κατέθεσε πρόταση για επιβολή πλαφόν στους ναύλους στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και το οικονομικό επιτελείο, η υλοποίηση της οποίας, εφ’ όσον την υιοθετήσουν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, στόχο έχει να ανασχέσει το «τσουνάμι» των αυξήσεων στην αγορά λόγω των αυξημένων ναύλων.
