Σημειώσεις για το ΣΒΑΚ σε Νέο Φάληρο και Σούδα │Επιστολή Ν. Μπελαβίλα προς Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού και Ανάπτυξης.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Γ΄ Δημοτικής Κοινότητας ενημέρωσε ότι ήδη από την πλευρά του έχει σταλεί αντίστοιχο κείμενο προτάσεων για τα μεγάλα κυκλοφοριακά θέματα της περιοχής, το οποίο και επισυνάπτεται.
Αναλυτικά η επιστολή:
Προς:
Αντιδήμαρχο Δημήτρη Καρύδη και την Ομάδα ΣΒΑΚ
Κοινοποίηση:
Πρόεδρο Γ΄ Δημοτικής Κοινότητας, Χαράλαμπο Λιακόσταυρο
Κύριε Αντιδήμαρχε, αγαπητέ Δημήτρη, αγαπητές/οί συνάδελφοι,
Συζητώντας με τους κατοίκους του Νέου Φαλήρου και προχωρώντας σε επιτόπου αυτοψίες, σας μεταφέρω τα κύρια θέματα τα οποία κατά τη γνώμη μας πρέπει να ενσωματωθούν στο ΣΒΑΚ.
1. Αναβάθμιση συνδέσεων για τις προσβάσεις πεζών, ποδηλάτων και ΑΜΕΑ στο τρίγωνο Στάση Τραμ, Σταθμός ΗΣΑΠ, Στάσεις Λεωφορείων, ΣΕΦ-Στάδιο Καραϊσκάκη
Ειδικότερα: Η υπόγεια διάβαση, η πεζογέφυρα του ΗΣΑΠ όπως και οι επίγειες διαβάσεις είναι αυτές που συνδέουν τις δύο πλευρές των κυκλοφοριακών αξόνων με βαριά κίνηση οχημάτων. Είναι ιδιαίτερα προβληματικές, λείπουν κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες και η υπόγεια διάβαση είναι σε μία κατάσταση που προκαλεί ανασφάλεια σε οποιονδήποτε επιθυμεί να τη διασχίσει. Πρέπει να μπορέσουν να παραλάβουν αμαξίδια, ποδήλατα κλπ.
Οι διαβάσεις πεζών σε συνδυασμό με τις στάσεις των λεωφορείων χρειάζονται ενίσχυση σημάνσεων και ίσως διαπλάτυνση της ενδιάμεσης νησίδας στη διάβαση του Νέου Φαλήρου όπως και στη διάβαση της συμβολής Τζαβέλα με την παραλιακή όπου απαιτείται ενίσχυση φωτισμού παρότι εκεί υπάρχει και φωτεινός σηματοδότης.
2. Εξυγίανση και ανάπλαση της διαδρομής πεζών υπό την αερογέφυρα από τον Σταθμό ΗΣΑΠ έως τη Τζαβέλα.
Ειδικότερα: Η διαδρομή υπό τη γέφυρα της Μικράς Ασίας είναι ίσως ένα από τα πλέον αφιλόξενα και επικίνδυνα για τους πεζούς τμήμα της πόλης. Απαιτείται ένας σχεδιασμός συνολικά του δημόσιου χώρου σε όλο αυτό το γραμμικό τμήμα μικρού πλάτους με φωτισμό, διαμορφώσεις, ράμπες, δάπεδα, χρωματισμούς ώστε να οδηγεί με ασφάλεια ψυχολογική και φυσική στην απέναντι πλευρά στην οδό Τζαβέλλα και στην περιοχή κατοικίας της Μυρτιδιώτισσας.
3. Αναβάθμιση της διαδρομής πεζών στη διάβαση ΣΕΦ-Σκάι.
Ειδικότερα: Η υπόγεια κάτω από την Ποσειδώνος οδική αυτή διάβαση εξυπηρετεί εκατοντάδες οδηγούς που σταθμεύουν στο ΣΕΦ ή κατοίκους του Νέου Φαλήρου που αθλούνται στο ΣΕΦ. Είναι στενή, σκοτεινή με επικίνδυνα πεζοδρόμια τα οποία απαιτούν επίσης αναβάθμιση ή και διαπλάτυνση..
4. Αναβάθμιση στις πεζογέφυρες και στην πρόσβαση πεζών κατά μήκος και επάνω από τις οδούς Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση.
Η διέλευση των λεωφόρων και των γραμμών του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Τζαβέλλα έως Πειραιώς όπως και στη Γέφυρα Κεράνη είναι ιδιαίτερα προβληματική. Οι μεταλλικές πεζογέφυρες είναι τεχνικά απαράδεκτες και η παλαιά γέφυρα Κεράνη διαθέτει πεζοδρόμια λίγων εκατοστών. Αυτό σημαίνει ότι η Σούδα και τα Καμίνια δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον κεντρικό Πειραιά πεζή. Ειδικά η Γέφυρα Κεράνη χρειάζεται πλέον ανακατασκευή και επανεξέταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αλλά αυτό συνδυάζεται τόσο με την κυκλοφοριακή μελέτη όσο και με την υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ.
Προτείνεται η ανακατασκευή και συμπλήρωση -όχι των ιστορικών λιθόκτιστων- αλλά των μεταλλικών τμημάτων των πεζογεφυρών με προσθήκη κυλιόμενων κλιμάκων και ανελκυστήρων όπως και ράμπας όπου είναι δυνατόν. Όπως επίσης η έστω και προσωρινή διεύρυνση των πεζοδρομίων της Γέφυρας Κεράνη.
Τέλος, η πολύ χρήσιμη πεζογέφυρα επάνω από τις γραμμές ΗΣΑΠ Δαβάκη Πίνδου-Ζαΐμη στο ύψος του Αγίου Δημητρίου Νέου Φαλήρου χρειάζεται συντήρηση και εκκρεμεί μία πλήρης πρόταση για την πιο ουσιαστική λειτουργία της ιστορικής λιθόκτιστης γέφυρας επάνω από τις γραμμές ΗΣΑΠ μεταξύ ΙΟΝ και ΑΗΣ ΔΕΗ Νέου Φαλήρου.
Με εκτίμηση,
Νίκος Μπελαβίλας
Επικεφαλής «Πειραιάς για Όλους»