Απάντηση της Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Β. Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη στον Περιφερειακό Σύμβουλο της Παράταξης «Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής» Δ. Κατσικάρη

«Ο κύριος Κατσικάρης είτε δε γνωρίζει την νομοθεσία που καθορίζει την αρμοδιότητα των οδικών δικτύων στη συγκεκριμένη περιοχή ή εξυπηρετεί τοπικές πολιτικές σκοπιμότητες. Η Περιφέρεια Αττικής θα συνεχίσει το έργο της χωρίς να επηρεάζεται από καταγγελίες που εκθέτουν τους καταγγέλλοντες»

Η απάντηση των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής στα ερωτήματα της καταγγελίας του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης του Κυρίου Γ. Σγουρού, κύριου Δ. Κατσικάρη καταδεικνύουν ότι ο κύριος Κατσικάρης είτε δε γνωρίζει την νομοθεσία που καθορίζει την αρμοδιότητα των οδικών δικτύων στη συγκεκριμένη περιοχή ή εξυπηρετεί τοπικές πολιτικές σκοπιμότητες.
Ο κ. Κατσικάρης παρουσιάζει ως δήθεν επιχείρημα υποτιθέμενης παρανομίας το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλης του Γαλατά του έτους 1952, το οποίο αφορά στις γενικές κατευθύνσεις των χρήσεων γης, στα όρια των προς ρυμοτόμηση ζωνών,
στην οργάνωση των οικοδομικών τετραγώνων, στον καθορισμό των κοινόχρηστων, κοινωφελών και οικοδομήσιμων χώρων, στους όρους δόμησης, στα διαγράμματα των δικτύων υποδομής, στις ζώνες γεωλογικής καταλληλότητας και στα ρέματα (βλ.
ν.4269/2014), που ουδεμία σχέση έχουν με την αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου. Αυτή η αρμοδιότητα καθορίζεται σαφέστατα και ξεκάθαρα στο ΦΕΚ 1787/τΒ/2007 σύμφωνα με το οποίο ασκούν τις αρμοδιότητές τους οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής απαρέγκλιτα και με συνέπεια μέχρι σήμερα.
Με δεδομένο ότι ο κύριος Κατσικάρης υπήρξε στο παρελθόν Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Νήσων, όφειλε να γνωρίζει το συγκεκριμένο θέμα και σε κάθε περίπτωση θα μπορούσε να ζητήσει ενημέρωση από τις υπηρεσίες μας.
Ωστόσο προτίμησε με καταγγελίες και απειλές να προσπαθήσει να σταματήσει ένα έργο που έχει να κάνει με την ασφάλεια του πολίτη και το θέλει η τοπική κοινωνία και ο Δήμος. Η συμπεριφορά του αυτή προφανώς προσβάλει την πορεία του καθώς και την παράταξη του, μιας και στρέφεται εναντίον της τοπικής κοινωνίας αμφισβητώντας αρμοδιότητες νομικά κατοχυρωμένες του φορέα που έχει εκλεγεί να υπηρετεί .
Η Περιφέρεια Αττικής θα συνεχίσει το έργο της χωρίς να επηρεάζεται από καταγγελίες που εκθέτουν τους καταγγέλλοντες.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της απάντησης της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων.
Θέμα: Απάντηση στην από 10-5-2021 επιστολή του Περιφερειακού Συμβούλου κ. Δ. Κατσικάρη.
Σε απάντηση της από 10-5-2021 επιστολής του Περιφερειακού Συμβούλου κ .Δ. Κατσικάρη στην οποία επικαλείται ότι η Περιφέρεια Αττικής εκτελεί παρανόμως εργασίες στο Δημοτικό Δίκτυο του Δήμου ΤροιζηνίαςΜεθάνων σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
1) Με την υπ’ αρ. Ε.Ο. 4422/2007 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της ΠεριφέρειαςΑττικής(ΦΕΚ1787/Β/2007)ορίσθηκε το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της τ.Νομαρχίας Πειραιά. Έκτοτε η Περιφέρεια Αττικής ως καθολικός διάδοχος της Νομαρχίας Πειραιά μετά το ν. 3852/2010 συντηρεί
αποκλειστικά τους οδικούς άξονες που αναφέρονται σε αυτήν ανεξάρτητα από αν το οδικό δίκτυο χαρακτηρίζεται ως επαρχιακό ή όχι. Αλλωστε υπάρχει οδικό δίκτυο χαρακτηρισμένο ως επαρχιακό σε όλα τα νησιά της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και Νήσων για το οποίο η Περιφέρεια δεν έχει πλέον αρμοδιότητα συντήρησης και συντηρείται πλέον από τους οικείους Δήμους αλλά και δίκτυο που δεν ήταν ποτέ επαρχιακό και συντηρείται από την Περιφέρεια.
2) Στον πίνακα 3 της ως άνω απόφασης ορίζονται οι υπ’ αρ. 2, 3 και 6 οδικοί άξονες ως εξής : α) ΓαλατάςΦανάρι προς Επίδαυρο διαμέσου Λεσιάς β)Λεωφόρος ΕπιδαύρουΔρυόπηςΓαλατά (Νέα χάραξη) και γ) ΓαλατάςΛεμονοδάσος
προς Ερμιόνη. Πρόκειται δηλαδή για τρεις οδικούς άξονες μήκους 20 χιλιομέτρων, 14 χιλιομέτρων και 40 χιλιομέτρων αντιστοίχως, που το τέλος του ενός αποτελεί την αρχή του άλλου. Τμήμα του άξονα αυτού είναι η οδός 25η  Μαρτίου με μήκος 900μ περίπου η οποία διέρχεται εντός του σχεδίου πόλεως του Γαλατά. Πουθενά στην εν λόγω απόφαση δεν αναφέρεται ότι το τμήμα των οδικών αξόνων εντός του σχεδίου πόλης του Γαλατά εξαιρείται της αρμοδιότητας της τ. Νομαρχίας Πειραιά και νυν της Περιφέρειας Αττικής.
Αντιθέτως, καθώς δεν υπάρχει οδικό δίκτυο παράκαμψης του Γαλατά, η οδός 25η Μαρτίου αποτελεί τμήμα του υπόψη οδικού δικτύου, το οποίο συνδέει την Περιφέρεια Αττικής με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
3) Το ότι ο Γαλατάς είναι εντός σχεδίου πόλεως δεν συνεπάγεται ότι τον συντηρεί ο οικείος Δήμος.
Άλλωστε όλες οι Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Αττικής συντηρούν πολλές οδούς οι οποίες είναι εντός σχεδίου. Για παράδειγμα στην Π.Ε. Πειραιά έχουμε αρμοδιότητα συντήρησης στην Π.Ράλλη στη Νίκαια, στην Λεωφόρο Σαλαμίνας στο Κερατσίνι, στη Λεωφόρο Δημοκρατίας και Ειρήνης στο Πέραμα ως τμήματα του οδικού άξονα‘ Ρουφ-Πέραμα-
Σκαραμαγκάς δια Κορυδαλλού και Νίκαιας’ (υπ’ αρ. 1, στον πίνακα 3). Δηλαδή, όλες αυτές οι οδοί είναι εντός σχεδίου πόλεως, έχουν ονομαστεί από τους οικείους Δήμους, και αποτελούν τμήματα του οδικού άξονα‘ Ρουφ-Πέραμα- Σκαραμαγκάς δια Κορυδαλλού και Νίκαιας’ που συντηρούνται από την Περιφερειακή μας Ενότητα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Αττικής.
4) Σε συνέχεια της υπ’ αρ. Ε.Ο. 4422/2007 απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής, οι Γενικοί Γραμματείς των κρατικών Περιφερειών Κρήτης, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας εξαίρεσαν τα τμήματα των επαρχιακών και εθνικών οδών που διέρχονται εντός εγκεκριμένων ορίων οικισμών από την αρμοδιότητα των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα κρατικές Περιφέρειες μεταξύ των οποίων και η Περιφέρεια Αττικής όπου εφαρμόζεται η εν λόγω απόφαση ανεξάρτητα από το αν το οδικό δίκτυο διέρχεται από οικισμό ή όχι.
5) Έως τώρα στα πλαίσια της πολύ καλής συνεργασίας της Νομαρχίας, αλλά και μετέπειτα της Περιφέρειας, με τον νυν και όλους τους διατελέσαντες πρώην Δημάρχους στο Δήμο Τροιζηνίας Μεθάνων, ο Δήμος εξακολουθούσε και μετά την υπ’ αρ. 4422/07 απόφαση να κάνει εργασίες εντός του Γαλατά χωρίς να έχει δημιουργηθεί ποτέ το παραμικρό πρόβλημα.
6) Η νυν δημοτική αρχή εν όψει της κατασκευής ασφαλτικών εργασιών στα πλαίσια εργολαβίας συντήρησης που εκτελεί η Υπηρεσία μας ζήτησε να επισκευαστεί το τμήμα του οδικού άξονα εντός του Γαλατά το οποίο τουλάχιστον μετά τον Ν.
3852/2010 δεν είχε συντηρηθεί ποτέ και για τον λόγο αυτό παρουσιάζει φθορές και βλάβες που πρέπει πλέον να αποκατασταθούν άμεσα. Η υπηρεσία μας καθώς έχει την πεποίθηση για τους προμνησθέντας λόγους ότι έχει την αρμοδιότητα συντήρησης στην εν λόγω οδό, συνεκτιμώντας και λόγους ασφαλείας, αποφάσισε να αποξέσει (φρεζάρει)το παλιό οδόστρωμα   και να κατασκευάσει νέα ασφαλτόστρωση με εν ενεργεία εργολαβία συντήρησης που περιλαμβάνει το σύνολο του δικτύου αρμοδιότητάς στην ΠΕ Νήσων.
7) Με το έργο ΕΣΠΑ στο οποίο αναφέρεται ο κ. Κατσικάρης, απ’ όσο γνωρίζουμε, έγινε ανάπλαση πριν το 2010 στα πεζοδρόμια που ούτως ή άλλως ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δήμου και στα πλαίσια αυτά κατασκευάστηκαν 6 μικρά τμήματα με κυβόλιθους επί του δρόμου με εργολαβία του τότε Δήμου Τροιζήνας.
Τα τμήματα αυτά χρήζουν επισκευής και η Υπηρεσία μας θα προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την επιδιόρθωσή τους και δεν έχει πρόθεση στην παρούσα φάση να αντικαταστήσει την υφιστάμενη δαπεδόστρωση κυβολίθων με ασφαλτόστρωση.
8) Αναφορικά με το τμήμα που είναι εντός χερσαίας ζώνης λιμένα ζητήσαμε αρμοδίως άδεια από το Λιμενικό Ταμείο σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 4 τουν. 2971/2001 καθώς ο προϋπολογισμός των ασφαλτικών εργασιών συντήρησης εντός της ζώνης που αυτό εποπτεύει είναι κάτω από 20.000 ευρώ. Κατόπιν της αίτησής μας εκδόθηκε η 33/2021 απόφαση του Λιμενικού Ταμείου με την οποία λάβαμε τη σχετική άδεια.
Κατόπιν των παραπάνω πραγματικά γίνεται αντιληπτό ότι δεν προβήκαμε σε καμία παράνομη ενέργεια, αντιθέτως προβήκαμε σε όλες τις απαραίτητες σύννομες ενέργειες προς προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
α.α.
EΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΠΑΓΩΤΕΛΗΣ