«Ώρα δύσκολων αποφάσεων για τη λιανική στις εκπτώσεις – Σωστή η λειτουργία ένδυσης-υπόδησης & κοσμημάτων με το click in shop»
Εκπτώσεις με κλειστά καταστήματα δεν νοούνται, αλλά παραπέμπουν κάτι σε “cyber sales”. Επίσης, εκπτώσεις στην ένδυση και υπόδηση, χωρίς τουλάχιστον “click in shop” και δοκιμή εντός καταστήματος είναι μάλλον άνευ ουσίας. Η αναβολή της “επαναλειτουργίας” με τη μέθοδο του click away και η αναστολή της εφαρμογής του “click in shop” στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για τη περίοδο των εκπτώσεων είναι προφανές ότι θα επιδεινώσει την κατανάλωση που στηρίζει την οικονομία.
Με την παρούσα αδρανή κατάσταση της αγοράς, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει πλέον να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στις αρχές του έτους ενός διψήφιου ποσοστού ύφεσης.
Διαπιστώσαμε, πως το “click away” στις γιορτές, έδωσε ότι μπορούσε με τρείς στους δέκα καταναλωτές να το επιλέγουν, με συνολικά 35.000 επισκέψεις καθημερινά και με τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν κατά μ.ο. το 15% του συνήθους ημερήσιου τζίρου τους, ενώ οι μεγαλύτερες κατά μ.ο. 35%.
Την αντίστοιχη ανταπόκριση περιμένουμε από τους καταναλωτές και για τις πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις.
Η επαναφορά λοιπόν του click away στις 18/1 και η επέκταση του σε click in shop στις 25/1 είναι επιβεβλημένη για να δώσει ανάσες ζωής στο λιανεμπόριο, σε συνδυασμό με τις χειμερινές τακτικές εκπτώσεις.
Μια τέτοια απόφαση θα έδινε μια ακόμα ευκαιρία, ώστε να αποφευχθεί ένα εαρινό κύμα λουκέτων και απωλειών σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας, αφού 1 στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις δηλώνει πως θα κλείσει και 1 στις 3 πως θα απολύσει.
Σημειωτέον, πως ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης κυμαίνεται από 4,5 έως 5,5 δις ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δις ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο. Οι εμπορικές επιχειρήσεις κρατώντας “μικρό καλάθι”, έχουν θέσει ως ρεαλιστικό στόχο να διασώσουν τουλάχιστον το 1/3 του περυσινού εκπτωτικού τζίρου, εάν βεβαίως τους δοθεί εγκαίρως η ευκαιρία, έστω μιας “υβριδικής λειτουργίας”. Οι εκτιμήσεις δείχνουν πως τα ποσοστά των εκπτώσεων θα κυμανθούν στο 50%, αφού μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να ξεπουλήσουν το χειμερινό τους στοκ εμπόρευμα. Είναι πράγματι ώρα κρίσιμων αποφάσεων και δυστυχώς δύσκολων επιλογών, καθώς μπορεί να προέχει η ευθύνη της δημόσιας υγείας και να έπεται αυτή απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, αλλά θα πρέπει να υπάρξει οικονομική ζωή και μετά τη πανδημία. Οι αντοχές και οι δυνάμεις μας δοκιμάζονται πολύ σκληρά από τη ψυχολογική και οικονομική κόπωση της νέας παράτασης του lockdown που λανθασμένα προτιμήθηκε για να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία. Οι χειμερινές εκπτώσεις, υπό προϋποθέσεις click in shop, θα μπορούν να προσφέρουν ένα σωσίβιο επιβίωσης σε πολλές πληττόμενες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και να αποτρέψουν τον κίνδυνο πτωχεύσεων και ανεργίας. Οι διαμαρτυρίες και οι αντιδράσεις των Μμε εμπόρων είναι πολλές και έντονες, αλλά κατανοητές και δικαιολογημένες με κίνδυνο μάλιστα να δημιουργηθούν επαγγελματικοί αυτοματισμοί. Είναι λοιπόν απαραίτητο εντός της εβδομάδος να επιβεβαιωθεί από τη κυβέρνηση η αναθεώρηση της ισορροπίας του επιδημιολογικού και του οικονομικού φορτίου.
Τα μικρά εμπορικά καταστήματα τηρούν κάθε αναγκαίο μέτρο ασφάλειας και πολύ σωστά θα τους επιτραπεί στις εκπτώσεις να λειτουργήσουν με click in shop από τη Δευτέρα 18/1/21, πριν καταλήξουν οριστικά στις μεγάλες παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Άρθρο στο Political.