Ακόμη όμως και μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης, που κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, ο ΣΥΡΙΖΑ εξασφάλισε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Θεσμοθέτησε την ανεμπόδιστη πρόσβαση στις υποδομές του λιμανιού, δεν επέτρεψε στην ΟΛΠ Α.Ε τη δυνατότητα ίδρυσης ναυπηγείου και υποχρέωσε τον επενδυτή να προχωρήσει στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της Ζώνης, με επενδύσεις 55 εκατομμυρίων.
Υπενθυμίζεται, δε, ότι μέσω νομοθετικών διατάξεων προχώρησε στην ίδρυση και ενίσχυση θεσμικών εργαλείων για την παρακολούθηση της Σύμβασης και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, όπως η Δημόσια Αρχή Λιμένων, την οποία και κατήργησε η ΝΔ αλλά και η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Επιπλέον, επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων απέρριψε την πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε για δημιουργία ναυπηγείου, Mega Yachts, καθώς και για ίδρυση ναυπηγείου σε όλο το λιμάνι. Στις διατάξεις, άλλωστε, αυτές της Σύμβασης Παραχώρησης, που ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε και προστατεύουν την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα, στηρίχθηκε τέλος η πρόσφατη Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία ουσιαστικά δεν επιτρέπει στην ΟΛΠ ΑΕ την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου.
Σήμερα παρουσιάζεται ακόμη πιο αναγκαίο, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και ιδιαίτερα, όσοι επικαλούνται ότι θα λειτουργούν στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης και της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, να ενεργήσουν ανάλογα, αναγνωρίζοντας στην πράξη τα όσα με σαφήνεια προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο και το οποίο δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου από τον ΟΛΠ ΑΕ, επιδιώκοντας ταυτόχρονα τη διασφάλιση ενός κλίματος συνεργασίας.
Αποτελεί χρέος της Ελληνικής Κυβέρνησης να διασφαλίσει την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και τα όσα αυτή ορίζει, των αποφάσεων της ΕΣΑΛ καθώς και της πρόσφατη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων για τη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο λιμάνι του Πειραιά.
Η αναγνώριση στη Βουλή, έστω και καθυστερημένα και υπό την πίεση των κινητοποιήσεων, από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη, ότι η Σύμβαση Παραχώρησης (που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση) δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου στον ΟΛΠ, θα μείνει γράμμα κενό περιεχομένου, αν η Κυβέρνηση στο σύνολο της δεν αξιοποιήσει έμπρακτα το πλαίσιο που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και αν συνεχίσει να εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα. Η Κυβέρνηση της ΝΔ οφείλει να αντιληφθεί ότι οι επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και οι εργαζόμενοι σε αυτήν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας. Αντί λοιπόν να κλείνει το μάτι σε όσους επιδιώκουν την υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων που θα τις οδηγήσουν στο κλείσιμο, να τοποθετηθεί με σαφήνεια, σε όλα τα επίπεδα και να προχωρήσει στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη στήριξη τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως έπραξε στην κυβερνητική του θητεία, έτσι και σήμερα, θα συνεχίσει να στηρίζει τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής, τους εργαζόμενους και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής προοπτικής προς όφελος της οικονομίας, της κοινωνίας και της εργασίας”.
· Νεκτάριος Σαντορινιός, βουλευτής Δωδεκανήσου, πρ. Αναπληρωτής ΥΝΑΝΠ και Τομεάρχης Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ
· Θοδωρής Δρίτσας, βουλευτής Α’ Πειραιά, πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
· Χρήστος Λαμπρίδης, πρώην Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων